Siirry pääsisältöön

2.4 OSAAMISEN ARVIOINTI

2.4 OSAAMISEN ARVIOINTI

  1. arvioinnin eettiset näkökulmat omassa työssä
  2. arviointitoimintaa ohjaavat tekijät ammatillisessa koulutuksessa
  3. osaamisen ja oppimisen arvioinnin kohteet ja kriteerit
  4. arviointi ohjaamisena
  5. ohjaaminen arviointina
Tutki arviointia laajasti ammatillisen koulutuksen kentällä. Kehitä arviointia työssäsi, mahdollisuuksien mukaan yhdessä kollegoiden ja verkostokumppaneiden kanssa

Miten olen toteuttanut opintokokonaisuuden: Osaamisen arviointi (5 osp)

  1. Tehnyt ennakkotehtävät lähipäiville, joissa pohdin arviointia eettisestä näkökulmasta omassa työssäni jne.
    1. Ennakkotehtävät löytyvät täältä: enninopiskelu.blogspot.fi/2017/12/lahipaivien-ennakkotehtavat-arviointi.html
  2. Toteuttanut opiskelijoille suunnatun palautekyselyn liittyen kurssipalautteeseen, arviointiin, näytön kriteerien esittämiseen kurssin yhteydessä jne.
    1. Tulokset löytyvät postauksen lopusta: enninopiskelu.blogspot.fi/2017/11/opetutapahtuma-studiokuvaus-tuotekuvaus.html
  3. Osallistunut lähipäiville ja tehnyt yhteenvedon lähipäivien materiaaleista (aiheena osaamisen arviointi ammatillisessa koulutuksessa (näyttötutkinnot) sekä korkeakouluissa, sekä erityisen tuen tunnistaminen, henkilökohtaistaminen ja tutkiva ja kehittävä työote.
    1. Linkki yhteenvetoon: enninopiskelu.blogspot.fi/2017/12/osaamisen-arviointi-yhteenveto-lahipaivista.html
Kesken 30.11.2017





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

2. vierailu / Stadin ammattiopisto

2.2 Opetuksen ja ohjaamisen havainnointi eri toimintaympäristöissä 2. Vierailu Stadin ammattiopistossa 14.11.2017 / Toisen asteen oppilaitoksen toiminta Ajankohta: 14.11.2017 klo 13.00-16.00 Oppilaitos: Stadin ammattiopisto, Meritalo / Parturi- kampaamo ja kosmetologit sekä S2. Opettaja : J.H. Iltapäivän kulku: Pääsimme tutustumaan aikuisille maahanmuuttajille tarjottavaan S2-koulutukseen, jonka tavoitteena on antaa valmiudet työskennellä suomen kielellä. Koulutukseen valitut opiskelijat olivat jo ennestään suuntautuneet parturi/kampaamoalalle ja heillä on tavoitteena työllistyä tai jatkaa opintoja valmistavan koulutuksen jälkeen. Opiskelijalla on siis mahdollisuus päästä opiskelemaan näyttötutkintoa valmistavan koulutuksen jälkeen. Pääsimme myös näkemään perustutkinto-opiskelijoiden arkea, kun he olivat opiskelemassa työsalissa. Opetuskampaamossa nuoret perustutkinto-opiskelijat harjoittelevat taitojen kartuttamista tekemällä aitoja asiakastöitä. Samassa toimipist

4. Vierailu & havainnointi / Järvenpään lukio, kuvataide ja taidekasvatus & media

Paikka: Järvenpään lukio 26.10.2017 klo 12:30-15:30 Teema: Yhteistyön avaaminen Keudan ja Järvenpään lukion kuvaamataidon / median välillä ja oppilaitoksiin tutustuminen Vierailun järjestäjät: Järvenpään lukion rehtori  M-L. Lehtiniemi, kuvataide ja kasvatus: Rosti M. , Lindroos T . ja Mäkelä S . Vierailulle osallistuneet opettajat: Keuda / Petra K., Marjaana M . ja Enni M. Tavoite vierailulle: Työelämäkumppanuuksien kehittäminen sekä yhteistyön avaaminen oppilaitoksien välille. K utsuimme lukion kuvataiteen puolen opettajat vierailulle Keudan mediapuolelle 25.9.2017 ja vierailulle lukiolla pääsimme 26.10.2017. Vierailun taustaa: Saimme kutsun Järvenpään lukion kuvataiteen puolelta toiveena avata yhteistyötä naapurikoulun kanssa. Lukion kuvataiteen puoli (johon liittyy nykyisin myös mediapuolen opetusta) oli kovasti kiinnostunut yhteistyöstä naapurikoulun kanssa. Ideana oli, että tutustuisimme puolin ja toisin koulutuksiin ja opetustiloihin, sekä tietysti toisiim

Päivitetty HEKS marraskuu 2017, valmistuminen lähestyy

Miten paljon jo osaan? Missä koen olevani hyvä? Ajankohtaisten opetusmateriaalien suunnittelu, käytän paljon Kahoot-visoja, AnswerGarden-kyselyitä. Aiemmin käytössä oli myös Thinglink Täysin sähköisien oppimisympäristöjen käyttö (Microsoft Office 365), videomateriaalit, avoimen lähdekoodin sisältöä. Olen ekologinen ja eettinen, tiedostan tekijänoikeudet ja vältän turhaa tulostamista, säästän sähköä sammuttamalla laitteet. Tiedostan tietoturvan merkityksen Olen nopea ja tehokas ja teen minulle kuuluvat tehtävät Olen tasapuolinen. Tasa-arvoisena opettajana toimiminen on minulle itsestäänselvyys, otan kaikki tasavertaisesti huomioon. Olen innostava ja otan kaikki opiskelijat huomioon. Kuuntelen heitä ja arvostan heitä Olen kiinnostunut kehittämään omaa osaamistani ja kehitän osaamistani päivittäin Alla olevassa mind mapissa käyn läpi tarkemmin esimerkein osaamistani verraten osaamista ammatillisen opettajan osaamisen kriteereihin. Missä olen kehitt