Siirry pääsisältöön

2.4 OSAAMISEN ARVIOINTI

2.4 OSAAMISEN ARVIOINTI

  1. arvioinnin eettiset näkökulmat omassa työssä
  2. arviointitoimintaa ohjaavat tekijät ammatillisessa koulutuksessa
  3. osaamisen ja oppimisen arvioinnin kohteet ja kriteerit
  4. arviointi ohjaamisena
  5. ohjaaminen arviointina
Tutki arviointia laajasti ammatillisen koulutuksen kentällä. Kehitä arviointia työssäsi, mahdollisuuksien mukaan yhdessä kollegoiden ja verkostokumppaneiden kanssa

Miten olen toteuttanut opintokokonaisuuden: Osaamisen arviointi (5 osp)

  1. Tehnyt ennakkotehtävät lähipäiville, joissa pohdin arviointia eettisestä näkökulmasta omassa työssäni jne.
    1. Ennakkotehtävät löytyvät täältä: enninopiskelu.blogspot.fi/2017/12/lahipaivien-ennakkotehtavat-arviointi.html
  2. Toteuttanut opiskelijoille suunnatun palautekyselyn liittyen kurssipalautteeseen, arviointiin, näytön kriteerien esittämiseen kurssin yhteydessä jne.
    1. Tulokset löytyvät postauksen lopusta: enninopiskelu.blogspot.fi/2017/11/opetutapahtuma-studiokuvaus-tuotekuvaus.html
  3. Osallistunut lähipäiville ja tehnyt yhteenvedon lähipäivien materiaaleista (aiheena osaamisen arviointi ammatillisessa koulutuksessa (näyttötutkinnot) sekä korkeakouluissa, sekä erityisen tuen tunnistaminen, henkilökohtaistaminen ja tutkiva ja kehittävä työote.
    1. Linkki yhteenvetoon: enninopiskelu.blogspot.fi/2017/12/osaamisen-arviointi-yhteenveto-lahipaivista.html
Kesken 30.11.2017





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

1. Vierailu / Puotilan Kesäteatteri, Teatteripolku

Puotilan Kesäteatteri 15.6.2017 klo 13-15  Teatteripolku-ryhmän ohjaaminen Ohjaaja: Mia K. Vertaisryhmän jäsenet mukana päivässä: Petra O., Mia H., Janne R. Mari M., Enni M. Lapsia: 10 kpl, ikä 5-11 v. Mian teettämät harjoitukset ryhmälle: Joo-ja (hyväksyntä - tyrmäys) Runo sana kerrallaan (rakennetaan yhdessä tarinaa, paine pois yksilöltä) Spoon River (3 tarinankertojaa kertoo kuolinpäivänsä kertomuksen) Mansikkamehu-esitys (Satu, johon olemme harjoitelleet näyttelemistä) Kisu tahtoo kodin (Vertaisryhmä mukaan leikkiin) Olen puu (Vertaisryhmälle alkeisimproa) Mafioso (Loppuleikki) Yhteinen keskustelu opetustuokion jälkeen: Keskustellaan ryhmän lapsista Keskustellaan erilaisista lapsista ja erilaisista tarpeista ryhmässä Keskustellaan vuorovaikutuksen ja koulutuksen tarpeesta Keskusteltiin työkaluista luovan alan koulutuksissa Ryhmä koki kokemuksen hyödylliseksi Ohjaamisen merkitys korostuu, ihmisen ohjaaminen Puhutaan läsnäolemisesta ja opettamisen v...

Opetus- ja ohjaustoiminta 2: Verkkotuotannon oppitunnit

2. Opetustapahtuma: Verkkopalveluiden tuotannon toteuttaminen - Verkkopalveluiden suunnittelu Ajankohta: keskiviikko 12.9.2017 Oppituntien kesto: 8.05-13.45 Aihe: Verkkosivuprojekti, ryhmätyön aloitus Tuntisuunnitelma: Tunnin alustus, video ja teoria Ryhmätyötehtävä 1: tehtävä avataan esittävän opetuksen keinoin. Tälle varataan toiseksi eniten aikaa oppitunneilta ryhmä lista vahvuuksia ylös Ryhmätyötehtävä 2: Tehtävä annetaan PowerPoint-dialla. Demostraatio (kuuntelee, katselee ja kiinnostuu). Keskustelun lisäksi tehtävään liittyy kirjallinen harjoitus (kuuntelee, keskustelee, ratkaisee, kokeilee) Yhteenvetovaihe: Käydään tehtävä läpi ryhmän kesken Ideoidaan koko luokan kesken aiheita verkkosivustoihin Päätetään parhaat aiheet ja karsitaan huonot pois Ryhmät koostetaan vahvuuksien perusteella, siten, että jokaisessa ryhmässä on yksi näistä: Analysointi rakenteen suunnittelu ulkoasusuunnittelun sisällöntuotanto koostaminen (html ja css) testaus ja validointi...

Opetus- ja ohjaustoiminta 5: Verkkotuotannon suunnittelun oppitunnit 8.12.2017

Tuntisuunnitelma 8.12.2017 klo 8.05-12:30 Tunneilla mukana vieras XAMKista (vertaistukiryhmän jäsen). Marin havainnointi tunneista: http://brainitnailit.blogspot.fi/2017/12/opetuksen-havainnointi-jarvenpaan.html 1. Tunnin aloitus ja kertaus, missä mennään opettaja ollut viikon sairaana (1.12 oli sijainen) 24.11 tunnit oli järjestetty toiselle opettajalle suunnitelman mukaan Opiskelijoilla on ollut viime kerroilla html- ja css-kertausta, käyttöliittymäsuunnittelua (vähän responsiivisen suunnittelun perusteita) jne. 2. Taustaa 2. vuoden media-assistenttiopiskelijat (poistuva koulutus) aloittivat marraskuussa valinnaisen Verkkotuotannon toteuttamisen opintokokonaisuuden (30 osaamispistettä). Jos kokonaisuutta olisi joka arkipäivä, opinto kestäisi noin puoli vuotta. Opinto on pilkottu 1,5 vuodelle ja tänä vuonna se alkoi poikkeuksellisesti jo 2. vuoden syksyllä. Opintoon kuuluu myös työpaikalla tapahtuvaa oppimista 3. vuoden keväällä. Loppuvuodeksi heille o...