Siirry pääsisältöön

2.2 OPETUKSEN JA OHJAAMISEN HAVAINNOINTI

2.2 OPETUKSEN JA OHJAAMISEN HAVAINNOINTI ERI TOIMINTAYMPÄRISTÖISSÄ

1. Vierailu

Puotilan kesäteatteri kesä 2017, Teatteripolku

2. Vierailu

Stadin ammattiopisto, kauneus- ja hiuspuoli, S2


3. Vierailu


4. Vierailu

Järvenpään lukio, kuvataide- ja taidekasvatus & media

5. Vierailu

Studiokuvauksen kurssit, syksy 2016







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

1. Vierailu / Puotilan Kesäteatteri, Teatteripolku

Puotilan Kesäteatteri 15.6.2017 klo 13-15  Teatteripolku-ryhmän ohjaaminen Ohjaaja: Mia K. Vertaisryhmän jäsenet mukana päivässä: Petra O., Mia H., Janne R. Mari M., Enni M. Lapsia: 10 kpl, ikä 5-11 v. Mian teettämät harjoitukset ryhmälle: Joo-ja (hyväksyntä - tyrmäys) Runo sana kerrallaan (rakennetaan yhdessä tarinaa, paine pois yksilöltä) Spoon River (3 tarinankertojaa kertoo kuolinpäivänsä kertomuksen) Mansikkamehu-esitys (Satu, johon olemme harjoitelleet näyttelemistä) Kisu tahtoo kodin (Vertaisryhmä mukaan leikkiin) Olen puu (Vertaisryhmälle alkeisimproa) Mafioso (Loppuleikki) Yhteinen keskustelu opetustuokion jälkeen: Keskustellaan ryhmän lapsista Keskustellaan erilaisista lapsista ja erilaisista tarpeista ryhmässä Keskustellaan vuorovaikutuksen ja koulutuksen tarpeesta Keskusteltiin työkaluista luovan alan koulutuksissa Ryhmä koki kokemuksen hyödylliseksi Ohjaamisen merkitys korostuu, ihmisen ohjaaminen Puhutaan läsnäolemisesta ja opettamisen v...

Opetus- ja ohjaustoiminta 2: Verkkotuotannon oppitunnit

2. Opetustapahtuma: Verkkopalveluiden tuotannon toteuttaminen - Verkkopalveluiden suunnittelu Ajankohta: keskiviikko 12.9.2017 Oppituntien kesto: 8.05-13.45 Aihe: Verkkosivuprojekti, ryhmätyön aloitus Tuntisuunnitelma: Tunnin alustus, video ja teoria Ryhmätyötehtävä 1: tehtävä avataan esittävän opetuksen keinoin. Tälle varataan toiseksi eniten aikaa oppitunneilta ryhmä lista vahvuuksia ylös Ryhmätyötehtävä 2: Tehtävä annetaan PowerPoint-dialla. Demostraatio (kuuntelee, katselee ja kiinnostuu). Keskustelun lisäksi tehtävään liittyy kirjallinen harjoitus (kuuntelee, keskustelee, ratkaisee, kokeilee) Yhteenvetovaihe: Käydään tehtävä läpi ryhmän kesken Ideoidaan koko luokan kesken aiheita verkkosivustoihin Päätetään parhaat aiheet ja karsitaan huonot pois Ryhmät koostetaan vahvuuksien perusteella, siten, että jokaisessa ryhmässä on yksi näistä: Analysointi rakenteen suunnittelu ulkoasusuunnittelun sisällöntuotanto koostaminen (html ja css) testaus ja validointi...

Opetus- ja ohjaustoiminta 5: Verkkotuotannon suunnittelun oppitunnit 8.12.2017

Tuntisuunnitelma 8.12.2017 klo 8.05-12:30 Tunneilla mukana vieras XAMKista (vertaistukiryhmän jäsen). Marin havainnointi tunneista: http://brainitnailit.blogspot.fi/2017/12/opetuksen-havainnointi-jarvenpaan.html 1. Tunnin aloitus ja kertaus, missä mennään opettaja ollut viikon sairaana (1.12 oli sijainen) 24.11 tunnit oli järjestetty toiselle opettajalle suunnitelman mukaan Opiskelijoilla on ollut viime kerroilla html- ja css-kertausta, käyttöliittymäsuunnittelua (vähän responsiivisen suunnittelun perusteita) jne. 2. Taustaa 2. vuoden media-assistenttiopiskelijat (poistuva koulutus) aloittivat marraskuussa valinnaisen Verkkotuotannon toteuttamisen opintokokonaisuuden (30 osaamispistettä). Jos kokonaisuutta olisi joka arkipäivä, opinto kestäisi noin puoli vuotta. Opinto on pilkottu 1,5 vuodelle ja tänä vuonna se alkoi poikkeuksellisesti jo 2. vuoden syksyllä. Opintoon kuuluu myös työpaikalla tapahtuvaa oppimista 3. vuoden keväällä. Loppuvuodeksi heille o...